Pénz7

2017. március 6. és 10. között új témában, ám hagyományteremtő jelleggel került megrendezésre iskolánkban a Pénz7. A pénzügyi tudatosság és gazdálkodás hete a Magyar Bankszövetség a Pénziránytű Alapítvánnyal együttműködésével jött létre 2015-ben, és az idei tanévtől az Emberi Erőforrások Minisztériuma, mint projektgazda, a tananyagot a tanév hivatalos rendjébe is beillesztett, így iskolánk is csatlakozott a kezdeményezéshez. A projekt keretében tanítványaink változatos programok keretében ismerkedhettek meg részletesebben fizetőeszközünkkel. Már az említett hetet megelőző pénteken tájékoztatást kaptunk a várható eseményekről, így a rajzpályázatokról is, amelyeknek keretében a kisebbek perselyt, nagyobbak pedig bankkártyát tervezhettek.

A projekthét minden napját egy kisfilm megtekintésével kezdtük, melyek a pénz történetével vagy éppen a bankok működésével foglalkoztak. Az osztályok minden nap  kérdőívekben adtak számot a látottakról. A nagyszünetekben a vállalkozó kedvű pedagógusok előtt kígyóztak a gyerekek sorai, hogy egy-egy kérdést kapjanak a pénzről, amelyeknek sikeres megválaszolása esetén tallérokat zsebelhettek be. Mindig felhívtuk a figyelmet arra is, hogy legyetek körültekintőek és leleményesek, hiszen tallérokat nem csak jó válaszokért lehetett kapni, hanem a fegyelmezett, udvarias viselkedéséért is. Így talált gazdára sok-sok szívecskés tallér.

A Pénz7 programjai között a hét közepétől szerepet kaptak a vetélkedők. Az alsósok szerdán, a felsősök csütörtökön vettek részt egy-egy versenyen, ahol – ha elég jól gazdálkodtak a megszerzett tallérokkal – a „bankos” tanár nénik segítségével még tovább gyarapíthatták tallérjaik számát. Ha összegyűjtöttek 10 tallért, és azt „bevitték a bankba”, akkor kamattal együtt 11-et kaptak vissza. A feladatok megoldását követően a csapatok egymás között szétosztották a megszerzett tallérokat.

Projektzáró napunkon, pénteken a délelőtti programok után az utolsó órákban sor került a pályázatok eredményeinek kihirdetésére, ezt követően pedig bolhapiacot rendeztünk az iskola folyosóján, ahová a gyerekek rengeteg apró játékot és plüssállatot hoztak magukkal. A hét során megszerzett tallérokat is ekkor lehetett beváltani különböző ajándéktárgyakra és iskolai eszközökre, melyeket a Gyermekszervezet jóvoltából vásárolhattak meg a gyerekek.