Perbáli vendégeink voltak

Április 15-16-án az EFOP-3.1.8-17-2017 - iskolaközi szemléletformáló pályázat keretében testvériskolánk, Perbál diákjai és az őket kísérő pedagógusok látogattak iskolánkba, hogy az októberi budapesti találkozás után - immár 6. alkalommal - tovább mélyítsük kapcsolatunkat, barátságunkat.
Márciusban lázas készülődés kezdődött, hogy kidolgozzuk a két nap programját úgy, hogy a látogatást már izgatottan váró perbáli gyerekek tartalmas, szórakoztató és élményekben gazdag két napot tölthessenek iskolánkban. A két nap során igyekeztünk minél alaposabban bemutatni iskolánkat, településünket és annak környékét. Ezt a találkozást a sport, a mozgás és a túrázás jegyében igyekeztünk előkészíteni.
Hétfőn kora reggeltől izgatottan várták a gyerekek a vendégeket. Megérkezésük után iskolánk igazgatónője köszöntötte a gyerekeket, majd elindultak a közös programok. A gyerekek először egy előadás keretében a mozgás, a sport fontosságáról beszélgettek, megismerkedtek annak jelentőségével, lehetőségeivel. Az előadás során kiderült, hogy bár mindenki nagyon fontosnak tartja a rendszeres mozgást, a sportot, mégis szabadidőjükben a gyerekek keveset mozognak a szabadban. Legszívesebben fociznak, pingpongoznak vagy kerékpároznak. Általános vélemény volt, hogy többet szeretnének mozogni, de a megoldást még nem tervezte el senki.
Az előadást egy játékos vetélkedő követte. A két iskola diákjaiból vegyes csapatok jöttek létre és kezdetét vette a vetélkedő. Ennek témája a tavasz volt. Keresztrejtvények, memória feladatok és sok más érdekes, izgalmas feladat keretében vetélkedtek a gyerekek, a verseny nyelve a közös nemzetiségi német nyelv volt.

A vetélkedő után átsétáltunk a Közösségi Házba, ahol egy német színdarabot néztünk meg az ötödikeseink előadásában, majd német versek hangzottak el mindkét iskola tanulóinak előadásában.
Rohant az idő. Ebéd után sem unatkozhattunk. A már korábban megalakult csapatok most a települést vették birtokba. Egy térkép segítségével kellett bebarangolniuk településünket. A túra során 8 állomást kellett meglátogatniuk, mindegyik állomáson fontos információk birtokába juthattak a településről. A faluportya után az iskolában folytatták a gyerekek a feladatot. A megszerzett információk felhasználásával prezentációban mutatták be a délután megszerzett ismereteiket. Az eredményhirdetés után közös vacsora várta a gyerekeket majd a játékos sorversenyeké és sportjátékoké volt a főszerep.

Fáradtan, de élményekben gazdagon indultunk a szálláshelyre. A szállás elfoglalása után a közösen elkészített vacsorát fogyasztottuk el. A napsütéses, meleg tavaszi nap lehetőséget adott szalonnasütésre és a szabadban való vacsorázásra.

Vacsora után megkezdődött a közös játék. Már a szálás udvarán elkezdődtek a foci- és pingpongmérkőzések, amelyek folytatódtak a település játszóterén. Észre sem vettük az idő múlását, máris ránk sötétedett.
Kedden reggel zempléni körutazásra indultunk. Első állomásunk Vizsoly volt, ahol nemcsak a Bibliát tekinthettük meg, hanem egy fergeteges előadás keretében megismerhettük a nyomtatásának történetét is. Az interaktív előadásba a gyerekek is bekapcsolódtak és az ő előadásukban idéztük fel az akkori eseményeket.

A látogatás után utunk Széphalomra vezetett, ahol a Magyar Nyelv Múzeuma várt ránk. A múzeumlátogatás során rengeteg új ismeretet szereztek tanulóink a magyar nyelv szépségéről, kialakulásáról, fejlődéséről. Megnéztük Kazinczy szülőházát, sírját és emlékül közösen megkoszorúztuk az emlékhelyet.

A délután a sporté, a szórakozásé volt. Sátoraljaújhelyre utaztunk, ahol a Kalandparkot vettük birtokba. A gyerekek mászófalon és a bobpályán élvezték a sportolás ezen lehetőségeit. Az idő remek volt, és pillanatok alatt elérkezett a hazaindulás ideje. Élményekben gazdagon tértünk haza szálláshelyünkre. A perbáli gyerekek összecsomagoltak, készülődtek a hazautazáshoz. Egy kicsit mindenki elszomorodott, hogy máris eljött a búcsú pillanata, de a beszélgetésekből egyértelműen kicsengett, hogy a búcsú most is csak rövid időre szól, hamarosan újra találkoznak a közösen tervezett 1 hetes táborban.
Az utolsó ölelések és búcsúszavak után még hosszasan integettek egymásnak a gyerekek, amíg látóhatáron kívül nem került a vendégek busza.
Összességében elmondható, hogy a 6. személyes találkozó alkalmával a gyerekek már összeszokott csapatként, sokan barátokként dolgoztak, beszélgettek együtt, közösen tervezték a további programokat. Azt hiszem ez fejezte ki a legjobban, hogy a kétnapos programsorozat elérte célját, a két iskola tanulói barátokká váltak és eseményekben, élményekben gazdag két napot töltöttek együtt.