3. személyes találkozó

Az EFOP-3.1.8-17-2017 - iskolaközi szemléletformáló pályázat keretében testvériskolánk, Perbál diákjai és az őket kísérő pedagógusok látogattak iskolánkba, hogy a márciusi találkozás után - immár 3. alkalommal - tovább mélyítsük kapcsolatunkat, barátságunkat.

A vendégvárást megelőző napokban már nagyon izgatottak voltak a gyerekek. Alig várták, hogy újra találkozhassanak barátaikkal, hogy ismét két vidám, élményekben gazdag napot tölthessenek újra együtt. Ez alkalommal nem az iskolánkban fogadtuk vendégeinket, hanem mi is elutaztunk, hogy az első napot egy közös kirándulással indítsuk Miskolcon. Már kora reggeltől beszélgettek a gyerekek, hogy ki hol jár, mennyi idő az út, amíg végre mindkét csapat Lillafüredre ér.

A buszon repült az idő és mire a buszunk a célhoz ért a perbáli gyerekek már messziről integettek nekünk és alig várták, hogy köszönthessék egymást. Pillanatok alatt gyermekzsivajtól lett hangos a parkoló, ahol szinte egymás szavába vágva mesélték mi történt velük az utolsó találkozás óta. Rég nem látott barátként borultak egymás nyakába és lázas beszélgetésbe kezdtek egymással.

A kirándulásunk első állomása a Szent István barlang volt, ahol csodálatos cseppkőképződményeket láttunk. Innen átsétáltunk a vízeséshez, amely látványa mindenkit lenyűgözött. Megcsodáltuk a Palotaszállót és sétáltunk a Függőkertben. A Hámori-tó mellett elsétálva értünk el a vendéglőbe, ahol mindenki elfogyasztotta az ebédjét. Még egy rövid sétára volt időnk és már indultunk is kirándulásunk második úti céljához, a Diósgyőri várba. A Nagy Lajos korabeli vár mindenkit visszaröpített az időben. A várlátogatás minden pillanatát nagyon élvezték a gyerekek, de máris az esti közös programokat tervezték. Hazaindulás előtt még jutott időnk egy fagyizásra is a vár mellett.

16 órakor indultunk Rátkára, ahol vacsora után mindkét iskola diákjai egy-egy kis műsorral kedveskedtek egymásnak. A perbáli gyerekek előadásában a múlt és a jelen, a klasszikus és a modern stílus keveredett. Régi népdalokat, klasszikus hangszereken és modern dalokat modern zenei aláfestéssel hallhattunk tőlük. Ezt követően iskolánk színjátszó szakkörösei mutatkoztak be egy mesejátékkal és egy vidám jelenettel.

A szállás elfoglalása után megkezdődött a közös játék. Már az iskola udvarán elkezdődtek a focimeccsek, amelyek folytatódtak a település játszóterén. Észre sem vettük az idő múlását, máris ránk sötétedett. Visszasétáltunk a szállásra és mindenki fáradtan, de élményekben izgatottan tért nyugovóra, hogy kipihenje a nap fáradalmait és másnap új erővel kezdődhessenek a közös programok.

Pénteken reggeli után megnéztük a településen frissen felavatott Betelepülési emlékművet, majd az iskolába visszatérve elkezdődött a Gyereknap. A bemelegítő Zumba után a két iskolából vegyes csapatok verbuválódtak és kezdetét vette a „Faluportya”. Hat állomáson várták érdekes, furfangos feladatok a tanulókat, melyek segítségével még jobban megismerkedhettek Rátkával a vendég gyerekek.

Az eredményhirdetés után közös ebéd várta a gyerekeket majd a játékos sorversenyeké és sportjátékoké volt a főszerep. Az idő rohant, így lassan készülődni kellett a vendégeinknek a hazautazáshoz. Egy kicsit mindenki elszomorodott, hogy máris eljött a búcsú pillanata, de a beszélgetésekből egyértelműen kicsengett, hogy a búcsú most csak rövid időre szól, hisz 1 hónapon belül újra találkoznak a közösen tervezett 1 hetes táborban.

Az utolsó ölelések és búcsúszavak után még hosszasan integettek egymásnak a gyerekek, amíg látóhatáron kívül nem került a vendégek busza.

Összességében elmondható, hogy a 3. személyes találkozó alkalmával a gyerekek már összeszokott csapatként, sokan barátokként dolgoztak, beszélgettek együtt, közösen tervezték a további programokat. Azt hiszem ez fejezte ki a legjobban, hogy a kétnapos programsorozat elérte célját, a két iskola tanulói barátokká váltak és eseményekben, élményekben gazdag két napot töltöttek együtt.