Iskolakert (az indulás)

Az Országos Iskolakert-fejlesztési Programnak és a Rátkai Német Nemzetiségi Települési
Önkormányzat felajánlásának köszönhetően iskolánk a 2022/2023-as tanévben iskolakerttel bővült.
Az Iskolakert tervezése az érdeklődő tanárok, iskolai alkalmazottak felmérésével kezdődött. Rögtön
kialakult egy lelkes csapat, élen az iskolánk igazgatójával. A gyerekek kitörő örömmel és hatalmas
lelkesedéssel fogadták hírét.
A Tájház udvarán a földterületet az önkormányzattól, eszközcsomagot az Iskolakertekért Alapítvány
jóvoltából kaptunk, ami tartalmazza a kertek elindításához szükséges alapeszközöket és egy
magcsomagot. 
Hálásak vagyunk az Önkormányzatnak, hogy a terület mellett használhatjuk a fedett kerti kiülőt, mely
a pihenés mellett, akár kinti tanítási órák megtartására is alkalmas. Ezen túlmenően, pedig mindig
figyelmet fordítanak arra, hogy a gyerekeket rendezett udvar fogadja.
Ökoiskolaként célunk, hogy ne csak a tanításban érvényesítsük a környezeti nevelés, a
fenntarthatóság pedagógiájának elveit, hanem az iskolai élet minden területén; az iskola
működtetése terén éppúgy, mint a gyerekek étkeztetése vagy a programok szervezése során.
Egyik célunk az ökológiai szemlélettel működő kertészet, az élelemtermelés alapjainak elsajátítása,
amivel a megfelelő mennyiségű és minőségű, egészséges élelmiszerhez való hozzáférésre,
földművelésből való megélhetésre alakít ki az iskolásokban igényt, készségeket, képességeket.
Nemcsak segít megismertetni a természetet, hanem felelős, gondozói magatartás kialakítását is
szolgálja. Önmagán túlmutató, hogy az iskolások haszonnövényeket termesztenek: tevékenykedtet,
problémamegoldásra és munkára nevel, fejleszti az együttműködést, a közösséget.
Az iskolakertben végzett széleskörű tevékenységek által, a feladatokon túl a kertet, mint élményt,
kikapcsolódást, felfedezést, örömet nyújtó közeget szeretnénk megjelenik a gyermekek számára.
Az iskolai munkához több szálon kapcsolódik a helyi közösség. A helyi környezeti értékek és gondok
részét képezik az iskola pedagógiai munkájának, a helyi pedagógiai programba beágyazottan.
A gyerekekkel foglalkozó pedagógusok teljes mértékben az ügy mellé álltak. Jó döntésnek
bizonyulhat az is, hogy az alsóbb osztályokkal kezdve felmenő rendszerben szándékozunk bevezetni a
programot. Tapasztalataink szerint az alsós tanulók sokkal kedvezőbben viszonyulnak még a fizikai
munkához, szorgalmasabbak, fogékonyabbak.
Bizakodással nézünk a jövő elé, reméljük a továbbiakban is eredményes munkálatokról számolhatunk
be.

Drag and Drop Website Builder